Žürii

Shoair Mavlian (UK) on Suurbritannias tegutseva kaasaegse fotokunsti platvormi Photoworks direktor. Mavlian vastutab organisatsiooni näitusetegevuse, kirjastamise, digitaalse sisu ning haridusliku kaasamise strateegilise visiooni ja kunstilise suuna eest. Tema hiljutised Photoworksi projektid on “Photoworks Festival: Propositions for Alternative Narratives” (2020), “Ursula Schulz-Dornburg, Zone Grise/The Land In between” (MEP, Pariis 2019) ja “Brighton Photo Biennial: A New Europe” (2018). Aastatel 2011-2018 töätas Shoair Mavlian Londonis asuva Tate Moderni fotograafia ja rahvusvahelise kunsti osakonnas, kureerides suurnäitusi nagu “Don McCullin” (2019), “Shape of Light: 100 Years of Photography and Abstract Art” (2018), “The Radical Eye: Modernist Photography from the Sir Elton John Collection” (2016), “Conflict, Time, Photography” (2014), “A Chronicle of Interventions” (2014) ja “Harry Callahan” (2013). Tate Modernis töötas Shoair Mavlian muuseumi fotograafia kollektsiooni laiendamise nimel ja kureeris väljapanekuid, millest sai osa üle 5 miljoni külastaja aastas. Lisaks on Mavlian praktiseerinud fotokunsti ja uurinud fotograafia ajalugu, keskendudes konflikti ja mälu teemadele, Kesk- ja Ladina-Ameerika fotograafiale ning kaasaegsetele trendidele fotokunstis. 2018. aastal valis ajakiri Apollo ta 40 alla 40-aastase Euroopa olulisema mõtleja sekka.

Sawako Fukai (JP) on Tokyos elav ja töötav kunstikriitik ning projektikoordinaator. Pärast pikaaegset töötamist G/P galerii direktorina ja kirjastuse artbeat publishers juures on ta pühendunud tööle rahvusvaheliste kaasaegse fotograafia-, kunsti- ja disainiprojektidega. Ta on elanud 5 aastat Euroopas, sealhulgas Londonis ja Amsterdamis. Hetkel juhib Fukai enda algatatud meedia- ja loovagentuuri SW_, mille klientideks on teiste seas Shiseido, SIRI MIRI, Momoko Kudo Arhitektid, IMA ajakiri, OUTSET Holland, Pennsylvania ülikool ja Tokyo Art Book Fair. Lisaks tegeleb Fukai tõlkimisega, olles näiteks tõlkinud Jaapani keelde Charlotte Cottoni raamatu “Photography is Magic” (Aperture, US, 2015), ning ta on Tokyos tegutseva kunstnike kollektiivi Tokyo Photographic Research produtsent. 

Karin Laansoo (EE) on Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse direktor ja Kai kunstikeskuse programmidirektor. Alates EKKAKi asutamisest 2012. aastal, vastutab Laansoo organisatsiooni strateegilise visiooni ning programmi eest. Pärast 7-aastast tegevust nomaadliku platvormina, avas EKKAK 2019. aastal Kai kunstikeskuse Põhja-Tallinnas endises allveelaeva tehases. Lisaks arendustegevusele EKKAKis on Laansoo rolliks näituste-, haridus- ja rahvusvahelise residentuuriprogrammi koostamine Kais. Kai kunstikeskuse hiljutiste näituste seas on koostööprojektid Shezad Dawoodi, Anne Katrine Senstadi, Patricia Piccinini ning Kris Lemsalu ja Kyp Malone’iga. Aastatel 2006-2013 töötas Laansoo New Yorgis galerii juhataja ning rahvusvahelise residentuuri direktorina. Ta on raamatu “22+. Noored Eesti kunstnikud” (2005) autor ning Piibe Kolka dokumentaalfilmi “Lähemal vaatlusel. Kuus episoodi Katja Novitskova kunstist” (2018) produtsent.

Isabella van Marle (NL) on Foto Tallinn 2021 kuraator. Van Marle on Amsterdamis elav ja töötav loovkonsultant ja kuraator. Ta on heategeva fondi Pictures for Purpose kaasasutaja, on varem töötanud Unseeni kunstimessi kuraatorina ning osalenud arvukate fotokunstifestivalide ja -sündmuste žüriitöös.

Foto Tallinn